13. 2. 2011.

Podvarak


Podvarak, kuvani kupus, pasulj sa kiselim kupusom.... prosto obožavamo. Pošto sam kuvanje ličkog kupusa moje pokojne bake već opisala u ranijem postu ovaj podvarak zaslužuje još jedno počasno mesto u kolekciji mojih recepata. Ja podvarak pravim u različitim izdanjima, najomiljeniji mi je zapravo onaj recept kada sa njim punim pile pa se onda onako lepo zapeče a sokovi mesa mu daju čaroban ukus...
Ovaj put pravila sam podvarak bez mesa.





Potrebno:

2.5 kg kupusa ribanca
3 češnja belog luka
200 gr. suvih šljiva
ulje, so, biber, aleva paprika 
2-3 listića lovorovog  lista
1 kg krompira (nezaobilazan uz kupus)






Na ulju (količina zavisi od vas) propržiti kupus ribanac, pri kraju dodati začine: beli luk, lovorov list, alevu papriku, biber, so i suve šljive. Sipati u podmazan djuveč pa zapeći u rerni .

Posebno skuvati krompir u ljusci, očistititi, preseći na pola ili ostaviti celog pa poređati preko kupusa. Sipati po krompiru malo soli i ulja i vratiti u rernu da se zapeče na 15-ak minuta.