11. 10. 2011.

Maslinkine praline sa amarantom


Kompletnu ideju i recept  preuzela sa Maslinkinog bloga Ja u kuhinji. Nikad ranije nisam čula za amarant. Još kad sam videla da se koka kao kokice i da podseća na toblerone ...:) Recept sam osprobala  za jednu posebnu priliku, odnosno rodjendan moje drage prijateljice Dragane.



Zapravo sve je nekako krenulo mojom kupovinom ovih divnih silikonskih kalupića u obliku srca. Maslinkin recept za praline mi je odmah bio u glavi i bila sam srećna što ću iznenaditi prijateljicu ovim neobičnim poklonom. 

Potrebno:

original recept:
 
" oko 200 g čokolade sa 70 % kakao delova

za punjenje:

250 g slatke pavlake
2 kašike smeđeg šećera
1 kašika meda
50 g putera
4 kašike kokica od amaranta
 
Priprema:
 
Način pripreme:

Čokoladu sam otopila u mikrotalasnoj a onda mešala i čekala da krene da se zgušnjava.
Kalupe za praline dobro sam prohladila pa sve ivice namazala čokoladom, stavila u frižider da se stegne pa opet namazala čokoladom pa opet stavila da se stegne.
U šerpicu sam stavila pavlaku, šećer, med i puter pa na laganoj vatri mešala dok se sve nije otopilo a onda na jačoj vatri kuvala dok nije postalo karamel boje i zgusnulo se.
Sklonila sam sa vatre, mešala još malo, dodala kokice amaranta i izlila u tankom sloju na papir za pečenje da mi se pre prohladi.
Svaku pralinu sam onda punila sa kašičicom ovog fila ali tako da gore imam još malo prostora da ulijem čokoladu.
Onda sam u svaku modlicu do vrha ulila čokoladu i stavila preko noći u frižider da se sve lepo stegne..."





Ja sam u svaku pralinicu dodala i višnju iz likera. (nisam mogla odoleti da ne probam ;)