31. 10. 2011.

Zagorski štrukli


Evo i mene posle dužeg vremena da ućestvujem u igrici  Kuvarijacije gde nam je tema za ovaj mesec Zagorski štrukli.

Hvala Nadi sa bloga Just good food koja nam je dala ovaj odličan recept :)





Ovi štrukli su mi odavno privukli pažnju ali ih nikako nisam pravila jer sam očekivala, pravo da vam kažem, da izrada ovih kora iziskuje više vremena. Razvlačenje kora po stolu, to je za mene do danas bilo špansko selo i nekako sam izradu tih kora povezivala sa iskusnim domaćicama tipa naših majki i baka.
Recept je odličan, prateči recept nećete imati apsolutno nikakvih problema, testo je pogodno za razvlačenje i sve u svemu sve se brzo uradi. Verujem da ću ih češće praviti jer su zaista vrrrlo ukusni :)


Original recept :

Potrebno za tijesto :

300 g glatkog brašna
malo soli
1 jaje
2-3 žlice ulja + za premazivanje
1 dcl mlake vode
maslac za podmazivanje

Za nadjev:

1/2 kg svježeg sira
1 dl kiselog vrhnja
1 jaje, malo soli

Za prelijevanje :

3 dl slatkog vrhnja
1 jaje, malo soli

Šećer u prahu za posipavanje (po želji)


 Ovako je sve počelo:

Testo umesiti od zadatih sastojaka pa pustiti da se odmori 30 min. na sobnoj temperaturi. Razvuči po stoljnjaku, Deblje krajeve iseći nožem. ( Ja sam od njih kasnije napravila slatku varijantu sa jabukama.)
Fil lepo rasorediti po testu i uz pomoć stoljnjaka uviti u rolnu.  Tacnom iseći komade odgovarajuće veličine. U dublju šerpu sipati vodu pa kad provri ubaciti štrukle pa pustiti da kuvaju 2-3 min. Izvaditi ih rešetkastom kašikom i pusti da se ocede. Pleh namazati maslacem pa poredjati štrukle.


Staviti u zagrejanu rernu i peći dok blago ne porumeni. Izvaditi iz rerne pa preliti prelivom od pavlake, jaja i malo soli, Zapeći dok ne dobije lepu koricu.




Evo i slatke varijante sa jabukama koje sam napravila od ostataka testa

Ja sam štrukle po sečenju prvo kuvala pa pekla 



gric!


Toplo preporučujem :)