6. 10. 2011.

Rolnice od patlidžana u paradajz sosu


Moja ulaznica za igricu Ajme koliko nas je.

Arapsko jelo kome je inače pravo ime Lisan el -kadi ili u prevodu sudijin jezik. Pokušala sam na internetu da pronadjem slike za ovo jelo ali bezuspešno, mogla sam se samo oslanjati na original recept koji sam pronašla ovde.


Arapska kuhinja mi je posebno interesantna ali mojim ukućanima baš i nije, pa se tako dovijam da isprobam ono što bi se svima moglo dopasti. Ovaj recept se meračim već duže vreme da pravim i evo konačno je ugledao svetlost dana :) Lep recept, zanimljiva kombinacija namirnica i naravno divan ukus. Ja sam ga naravno morala malo "doraditi" čisto da se ne provali da nije italijanski recept pa sam mu dodala malo dimljenog kačkavalja koji inače nije u receptu.

Potrebno:

Ja sam ga za prvi put pravila za pola mere i to:
1 veći debeljuškasti patlidžan /850gr.
ulje

Punjenje:

450 gr. gotovih leskovačkih ćevapa/ 7 komada

Sos:
ulje
1 veći crni luk sitno iseckan
3 paradajza oljuštena i  isečena na kockice
400ml. paradajz sosa /tomatelo (bez secera- hrono varijanta)
1čaša govedje ili pileće supe
sok od 1 limuna
kašićica soli
biber, kašičica kurkume/kupiti u biošpajzu
majčina dušica i bosiljak dodati mimo recepta

Prilog: 
kuvani pirinač, kinoa, proso (hrono varijanta)



Priprema:

Plavi patlidžan dobro oprati pa iseći na ploške debljine 3mm. Ja im nisam skidala koru iz razloga da se prilikom pečenja ne raspada. Posoliti i ostaviti da pusti vodu. Ispržiti patlidžane na ulju /ja sam ih pekla na malo pomašćenom grilu/, i ostaviti na papirni ubrus da se ocede.
U šerpi zagrejati ulje pa propržiti glavicu luka, dodati paradajz isečen na kockice, krčkati jedno 5 min. pa mu dodati sok od paradajza, so, biber, kurkumu, pileću supu i sok od limuna, Poklopiti i krčkati 15 min. na laganoj vatri. Sosu sam dodala 1 kašičicu šećera jer je sos bio dosta kiseo i kašičicu nezaobilazne majčine dušice i bosiljka 




Čevape podeliti na dva dela i kratko ispeći na onom istom grilu gde se pekao i patlidžan. Na svaku plošku patlidžana staviti ćevap i uviti u rolnicu. Poredjati u odgovarjući sud. Preko rolnica poređati jedan red sečenog paradajza (ne mora) poredjati isečen kačkavalj (hrono ne sme), pa preliti sosom od paradajza. Malo protresti da se sos lepo rasporedi. 



Zatvoriti sud alu folijom, malo je izbockati čačkalicom pa staviti u zagrejanu rernu na 230 C da se kuva 1h.




Poslužiti uz dodatak kuvanog pirinča.(kinoa, proso)



Lepo, lagano jelo. Ukoliko je moguće ne koristite puno ulja pri prženju ili to radite kao ja na grilu.

Ovaj recept prosledjujem našoj novoj domaćici Katarini sa bloga Laka kuharica koja nam je zadala kao temu moj omiljeni začin:  majčina dušica.



<b>Pin It</b>!