28. 9. 2011.

Sfogliatelle sa čokoladnim pekmezom od šljiva


Moja ulaznica za igricu Ajme koliko nas je koju je osmislila food blogerka Sneža. Naša draga domaćica za ovaj mesec Sneža nam je zadala temu Šljiva. Iskoristila sam priliku da napravim Sfogliatelle.




Već sam vam spominjala odličan kanal na kablovskoj:  Utilisima. Trenutno se na njoj izmedju ostalih sadržaja vrti kulinarska emisija Pasteleria. Iz te tv poslastičarnice izlaze božanstveni kolači i toliko sam nakupila recepata da na žalost neke neću nikad ni uspeti da isprobam. Ovo pecivo mi je zapalo za oko, jer predstavlja neku vrstu lisnatog testa a ja sam za njim prosto luda. Isprobala sam ga brže i bolje i zaista je interesantno, hrskavo spolja a meko iznutra.. Nekima od vas je sigurno poznat i možda ste ga pravile ali na netu ne pronadjoh recept za testo koji je sličan ovome.

Potrebno:

375 gr. brašna
oko 200ml vode
1 jaje
1 kafena kašičica soli (zavisi da li se prave slatke ili slane)

250 gr. margarina (maslac)
čokoladni pekmez od šljiva 

Zamesiti od navedenih sastojaka glatko testo i pustiti ga da odmori 1 sat u frižideru. Rasklagijati testo što tanje kao za razvučenu pitu. Debele krajeve iseći.Margarin ili maslac rastopiti i premazati testo čestkicom /proces traje malo duže/. Uviti testo u rolnu i pustiti ga opet na 1 sat u frižider. Iseći ga oštrim nožem na komade širine 1-2cm.





Krenuti sa formiranjem jedne vrste levka, krenuvši od centra ka spolja, lepo razvući, pa ga prosto izvrnuti. Puniti ga nadevom po želji.




Testo peći prvo na najačoj temperaturi prvih 10 min (250C) pa onda smanjiti na 220 dok fino ne porumene.




Slatku varijantu sfogliatella posuti šećerom u prahu.




p.s. slike pripreme su mi očajne, jedva sam izvela da slikam ;)