28. 1. 2012.

Medaljoni sa sosom od višanja & Brz kolač sa višnjama


Moja ulaznica za igricu Ajme koliko nas je koju je osmislila food blogerka Snježana. Domaćica za ovaj mesec Tamara sa bloga  Bite my cake nam je zadala temu VIŠNJE


Nema čini mi se osobe koja ne konzumira ovo divno voće, pod broj jedan kao zdravo voće a zatim kao dodatak kolačima, tortama, sosevima i naravno, umalo da zaboravim moj omiljeni liker višnjevaču ;)


S obzirom da im nije sezona koristila sam smrznute.


Medaljoni sa sosom od višanja




Ovaj recept se meračim već duže vreme da pravim samo iz razloga što baš nisam ljubitelj ovih slatko kiselih soseva, pa još voćnih, Ovaj recept sam pravila specijalno za moju ćerku jer je ona silno želela da ga proba.

Potrebno:

150 gr. junećeg bifteka /količina za jednu osobu

za sos:
150 gr. višanja
1 ravna kašika gustina
50ml crnog vina
50 ml vode
1/2 kafene kašičice šećera
prstohvat cimeta

prilog:

kuvani krompir

 Priprema:

Meso iseči na 1 cm debljine, posoliti, pobiberiti,malo premazati maslinovim uljem pa ostaviti 15 min da  odstoji u frižideru pokriveno folijom.


U tigan sipati 2 kašike maslinovog ulja i ispeči meso, ja sam ga pekla po 5 min. sa svake strane, da bi bilo negde srednje pečeno. Kad se ispeklo sa obe strane, poklopiti, skloniti sa vatre i pustiti jedno pet minuta da odstoji. Meso izvaditi, staviti sa strane, umotati folijom. U ono isto ulje ubaciti smrznute, višnje i šečer i na laganoj vatri pustiti da se otope i puste sok. Sa strane pomešati gustin, vino i vodu pa preliti preko višanja uz stalno mešanje dok se ne zgusne. Dodati prostohvat cimeta i skloniti sa vatre.






Poslužiti uz kuvani krompir ili grilovano povrće.



Posle ovako lepog ručka bio je red da se posluži i jedan lep, jednostavan kolačić. Naravno sa višnjama :)


Kolač sa višnjama



Potrebno:

pleh veličine djuveča /37x22cm

kora: 
 
9 punih kašika brašna
9 punih kašika ulja
9 punih kašika šećera
12 kašika mleka
1 jaje
1kesica praška za pecivo



300 gr višnji (smrznute)

premaz:
4 pune kašike eurokrema / nutele

i za posipanje
100 gr. mlevenih oraha




Priprema:

Sjediniti sve gore navedene sastojke za koru. Sipati testo u namašćen i pobrašnjen pleh, preko testa staviti višnje  i peći oko 25 min na 200 C ili dok nedobije lepu braon koricu odozgo.

Još vruću koru premazati eurokremom ili nutelom i ukrasiti mlevenim orasima. Pustiti da se ohladi, pa seći komade željene veličine.