11. 11. 2011.

Mozarella???


Valja pisati i ovakve postove :)

Kad sam videla ovaj recept  za pravljenje mocarele u kućnoj varijanti rešila sam da ga obavezno isprobam.  Sir je ispao ok s obzirom na okolnosti tj. da nisam imala  termometar,  tablete koje zamenjuju sirilo a ni mikrotalasnu :))). Ali to je moram priznati bio izazov i avantura u koju sam zaista želela da se upustim. Ljudi su i pre svih tih savremenih pomagala pravili sir pa što ne bih i ja, tešila sam se ;) Na kraju sam dobila sir koji podseća na kačkavalj a ne na onu divnu mocarelu.Ali pojelo se...





Ja sam to pravila ovako:

Potrebno:

3 litre mleka
1 limontus
1 kašika sirila
kašičica soli

Priprema:


Obično mleko staviti u šerpu i staviti na ringlu. Pošto ja nisam imala termometar da bih znala koliko je tačno 90C, sve sam radila otprilike. Kad je mleko bilo toliko vruće da mi je gotovo opeklo mali prst, sipala sam limontus koji je istog trenutka zgrušao mleko. Kuvala sam jedno 5 min. i potom sklonila mleko sa vatre i dodala kašiku sirila.


Ostavila sam da odstoji 10 min.S obzirom da nemam ni mikrotalasnu, negde sam na netu pročitala da se temperatura sira može postići i zagrevanjem na pari. Tako sam i uradila.
 Procedjeni sir sam stavila u činiju i stavila na paru, dodala so. Zgrušani sir se prosto otopio u pretvorio u gumiranu tečnost da sam  pomislila da ću sir na kraju zafrljačiti pravo u kantu .



Sklonila sam sir sa pare i počela da mutim varjačom. Kako se sir hladio tako se počeo pretvarati u čvršču grudu.



Nisam ga stavljala u ledenu vodu jer sam se bojala da će se raspasti već sam ga pustila da se ohladi i stavila u plastičnu kesu, formirala u valjak i stavila u frižider. I za divno čudo, sir se stegao. Ukusan je zaista ali ni prineti pravoj mocareli. Kada ga je probala moja ćerka oduševila se i rekla da je neki sličan sir probala kad je bila u Francuskoj (e to se moglo nazvati utehom u pravom  trenutku ;)






Uveče smo pravili tople sendviče i sir se fino rastopio.







Šta reći, možda ponovo probam ali kad budem imala mikrotalasnu :)