21. 11. 2010.

Indonežanski čips - Rempeyek kacang

Nikada neću zaboraviti te divne Indonežane koji su živeli par godina u mom komšiluku. Imala sam nekih 15-ak godina kada su se doselili u moju ulicu. Imali su dve male devojčice koje sam često volela da "čuvam" i verovatno su me iz tog razloga često pozivali kod sebe u goste. Prvi put sam tada probala ovaj takozvani čips, jer tada nisam ni znala šta je to zapravo. Pokušavala je da mi da recept na svom slabom srpskom ne bi li to isto pokušala moja mama da napravi, ali bez uspeha. Uvek se setim tog divnog i neobičnog ukusa. Pokušavala sam mnogo kasnije da dođem do recepta ali nikako. Do pre nekoliko dana, sasvim slučajno, tražeči nešto sasvim drugo, naletim na sličicu koja me neodoljivo podsetila na taj divni hrskavi čips.  Ne mogu vam opisati tu radost, kao malo dete kad dobije omiljenu igračku (blesavo zar ne?).
Sutradan sam već sve pokupovala šta treba i krenula u avanturu :)




Potrebno:

200 gr. pirinčanog brašna
50 gr. pšeničnog skroba
1/2 kafene kašičice praška za pecivo
250 ml. kokosovog mleka  recept
1/2 k.k korijandera
1/2 k. kašičice soli
1 čen belog luka (stavila kašičicu belog luka u prahu)
prstohvat kurkuma
150 gr. kikirikija
ulje za prženje

Pomešati brašno, prašak za pecivo  i kokosovo mleko, korijander, kumin, kurkum, beli luk, Izmešati. Testo je malo tečnije nego za palačinke. Zagrejati ulje. Uzeti supenu kašiku tečnosti, dodati 3-4 kikirikija pa sipati u vrelo ulje. Pustiti da se lepo isprži, okrenuti. Staviti na salvet da se ocedi.

Recept za kokosovo mleko, preuzet sa sajta Zalogaj.com

Za količinu 550 ml gustog mleka potrebne su 2,5 šolje kokosovog brašna i 4 šolje tečnosti - koja se sastoji samo od vode, od mešavine vode i kravljeg mleka ili samo od kravljeg mleka.

Zakuvati vodu (mešavinu ili samo kravlje mleko), pa kad proključa dodati kokosovo brašno, promešati i skloniti sa vatre. Mešavinu ohladiti i ocediti dobro tako da ostatak ostane suv.
Sipati još vode ili mleka i ponovo procediti ako želite da dobijete retko kokosovo mleko.
Pripremljeno mleko se može čuvati u frižideru nekoliko dana.


Utisci:

Ukus im je odličan, deca su ih potamanila, Kača je sve vreme govorila : uuu, ala je ovo dobro! A ja, ja baš nisam bila nešto oduševljena jer ipak se razlikuje od originala. Ili je to možda moja uobrazilja, ko će ga znati  :)