1. 11. 2009.

voćni rolat




Kod prijateljice sam probala ovaj rolat i zaista je vrlo ukusan i specifičan, verovatno zbog likera koji se stavlja u fil i u koru. Ja sam dodouše stavila dve vrste, jer sam imala malu količinu likera od kupine, pa sam dodala i malo ruma. Nije mu ništa naškodilo. Po meni koru treba više navlažiti nekako je za moj ukus suva.

Sastojci:

kora
4 kom jaja
5 kašika vrućeg mleka
100 gr. šećera
75 gr. brašna
1 kesica pudinga/ukus čokolade (prah)
1 kašičica praška za pecivo

fil I
100 gr. džema od ribizle (kupine, borovnice)
150 gr. smrznutih borovnica (kupina)
20 gr. gustina
1 kašika vode
1 kašika šećera
100 ml likera od kupine ili nekog drugog voćnog


fil II
200 gr. čokolade za kuvanje
400 ml. slatke pavlake
1 kašičica šećera
2 kašike kremfixa
malo čokolade za posipanje




Priprema
Umutiti belanca sa šećerom, dodati žumanca i mleko. Brašno izmešati sa praškom za puding i pp pa ga dodati jajima, izmešati ručno. Sipati u pleh veličine 30×40, namašećen i obložen papirom za pečenje.Peći 15 min. na 200 C. Izvaditi i uz pomoć mokre krpe urolati i ostaviti da se ohladi.

I FIL: Džem zagrejati, dodati borovnice (kupine) i kratko prokuvati da se borovnice otope. Gustin pomešati sa vodom i šećerom pa dodati u džem i kuvati dok se ne zgusne. Dodati 2 kašike likera od kupine i ohladiti.



II FIL: Čokoladu otopiti na pari i pustiti da se prohladi. Ulupati slatku pavlaku, šećer i kremfix i dodati prohlađenu čokoladu.
Koru odrolati, poprskati preostalim likerom pa namazati filom od voća. Preko premazati 2/3 čokoladnog šlaga i urolati. Ostaviti 1/2 sata u frižider pa namazati preostalim šlagom. Ukrasiti narendanom čokoladom.