29. 1. 2010.

Griz kolač



ulaznica za Ajme koliko nas je





Ovaj recept je iz starog kuvara moje majke, negde iz 50-tih godina prošlog veka. Interesantan i malo izmenjen, jer ja uvek moram da dodam nešto svoje. To mi je u krvi :).


Potrebno:

za koru

200 gr. mlevenog keksa
kuvana crna kafa

griz:

1 litar mleka
100 gr.šećera
125 gr. griza
2 belanca
1 vanilin šećer

Karamel preliv:

100 gr. šećera
1/2 litre mleka
2 žumanca

Priprema:

Od litre mleka odvojiti toliko da se može lepo razmutit griz. U ostatak mleka dodati šečer i vanilin pa pustiti da provri. Skloniti sa ringle i polako dodati griz, muteći sve vreme da se ne bi stvorile grudvice. Vratiti na ringlu, smanjiti vatru i kuvati dok se ne zgusne kao puding. Umutiti belanca i sipati u vruć fil.

Mleveni keks preliti sa toliko kafe da se može lepo umesiti kora.

Karamel preliv

2 žumaca umutiti sa 1/2 litre mleka
100 gr šećera staviti u šerpicu i otopiti da dobije lepu mrku boju, dodati 4 kašike vode i pustiti da se šećer otopi. Polako dodati mleko i žumanca pa kuvati dok se ne dobije željena gustina.






Ovaj kolač sam pravila u manjim kalupima za puding.


Kalupe sam malo  nakvasila vodom, sipala griz i pustila da se ohladi. Koru od keksa sam rastanjila na debljinu prsta i modlom od pudinga vadila krugove kojima sam zatvorila kalupe. Posle 3h provedena u frižideru samo sam ih preokrenula i prelila karamelom..










Kolač se može napraviti i u drugim vrstama kalupa npr. sa skidajućim stranicama.