23. 1. 2010.

Savaren






Od trenutka kada sam ugledala recept za ovaj  kolač poreklom iz Grčke, u trenutku rekoh: MOJ SI!!!  Morala sam ga isprobati  zbog te božanstvene kombinacije  raznih ukusa: neobičnog testa, voća, i preliva u koji ide rum. Kažu za njega da je poznata poslastica u Grčkoj, a ja, pošto odavno nisam bila tamo, naravno, ne znam. Eh šta čoveku znači net, pravi prozor u svet :))).

Na snimku su mi se posebno dopali ovi mini savareni, ali naravno kod nas nisam mogla naći mini kuglofe, pa sam se morala snalaziti drugačije








Foliju veličine 20x20 sam preklopila na četiri dela i obložila modlicu od pudinga koja asocira na kuglof.
Sada sam mogla pristupiti pravljenju kolača.

Potrebno:

250 gr. brašna
125 gr. margarina
80 ml. mleka
1 paketić kvasca od 10gr.
2 komada jaja
1 žumance
100 gr. suvog ananasa u komadićima (ovo nije u original receptu)

Premaz

koristila otopljeni džem od malina na mini savarenu

3 kašike otopljenog meda na kuglofu


Za šerbet:

500 ml. vode
300 gr. šećera
50 ml ruma


Priprema:

Mleko smlačiti pa mu dodati izmrvljeni kvasac i kašičicu šećera.

U činiju staviti brašno, otopljeni (ali ne vreo) margarin, jaja, kvasac, Mutiti mikserom 10-tak minuta da se sve dobro sjedini. Ostaviti da naraste i duplira svoju zapreminu.







Margarinom namazati kuglof i improvizovane korpice, pobrašniti pa staviti testo i ostaviti još jednom da naraste. Ananas u kockicama sam sakrivala u testo.








Staviti da se peče vodeći računa da ne pregori. Moja rerna je malo u kvaru, isključivo peče na 250C pa možete misliti kako sam pekla, sistem uključi - isključi. Ja sam pekla otprilike 50 min.


                                                  mini                                          kuglof






Staviti na rešetku da se prohladi a za to vreme staviti da se kuva šerbet u nekoj široj plitkoj posudi ili tiganju. Od trenutka ključanja kuvati na blažoj vatri (2) jedno 10 min. Isključiti plotnu. Dodati rum.Ubaciti savaren u vreo šerbet i prelivati dok ne omekne. Izvaditi i vratiti na rešetku. Preliti rastopljenim džemom ili medom.







Umutit kesicu šlaga ili slatku pavlaku.
Iseckati voće po izboru. Praznu sredinu kuglofa napuniti šlagom i voćem i ukrasiti po želji.

                                                                          kuglof





mini savaren