27. 2. 2010.

KUVARIJACIJE - Danish pastry

a
nisu baš kao Brankine :)




Na moju veliku sreću ovog meseca u okviru igrice kuvarijacije izabrali smo sa Brankinog bloga dvii ribe, dva kumpira  recept Danish pastry za probu. 
 
Što se tiče pravljenja ove vrste testa nisam imala nikakvih problema, jer sam se pre par godina dosta izvežbala u pravljenju lisnatog testa. Trebalo mi je dosta vremena da savladam tehniku ali sam na kraju bila ponosna na samu sebe što sam uspela da u svojoj režiji pravim moje omiljeno pecivo.

Rad sa ovakvim testom, barem meni, mnogo je  lakši jer se radi o mekšem testu koji je mnogo pogodnije za razvlačenje od lisnatog. Princip presavijanja je potpuno isti, i istina je da se mora seći vrlo oštrim nožem da bi se listalo







 Original recept:

20g svjezeg kvasca
1 casa toplog mlijeka (po potrebi dodati ili oduzeti)
1/3 solje secera
1 jaje
500 g brasna
300 g maslaca

"Tijesto nemojte previse mijesiti.Neka odstoji nekih 40-tak minuta da se lagano nadigne.Zatim tijesto razvaljamo u oblik dugog pravokutnika pa 1/3 tijesta premazemo maslacem.

Najbolje bi bilo stavljati tanke listice hladnog maslaca ili naribanog na grataljci, ali ja sam ga stavljala sobne temperature jer ga inace ne bih mogla valjati, jer sam ogranicena sa mogucnostima mojih ruku.

Tko ima dobre ruke i misice, radite sa hladnim maslacem jer ce vam tijesto izaci super lisnato i lagano.
Tada pocimamo sa preklapanjem.
Nenamazanu stranu tijesta preklopimo po maslacu, pa onda namazanu stranu preklopimo preko nenamazanog tijesta .Preklop je sa desne strane. Tijesto oznacimo prstom tako da znamo koliko puta smo ga preklapali i sa koje strane.Prekrijemo tijesto plastikom i spremimo u hladnjak nekih pola sata.
U mlijeku razmutiti kvasac.Od 300 g maslaca oduzeti 50 g i dodati ih u prosijano brasno, dodati jaje, secer i kvasac, te zamijesiti tijesto.
Izvadimo ga iz hladnjaka, okrenemo tako da nam sada preklop ide na lijevu stranu i ponovno imamo pravokutnik.Opet ga razvaljamo i sada poreklapamo tako da najprije tijesto presavijmo, lagano pritisnemo, te ponovno taj dio tijesta koji smo presavili vratimo nazad. Na taj nacin smo oznacili sredinu.Lijevi dio tijesta presavijemo samo do sredine, a zatim i desni dio. Tako presavijeno tijesto presavijemo sada ponovno na pola, tako da opet dobijemo pravokutnik
Ponovno se spremi u hladnjak na bar pola sata.

Po zadnji put tijesto okrenemo i razvaljamo i sada samo lijevu stranu presavijemo pa preko nje ponovno desnu.
Neka tijesto odmori jos pola sada i spremno je za oblikovanje.

Razvaljajte ga ponovno u pravokutnik , a 1 cm tijesta sa svake strane odrezite, sa jako ostrim nozem.Na taj nacin ce tijesto biti lisnato.Mozete raditi oblike po zelji, a i puniti ih nadjevom kakav vam god odgovara.

Peci isto kao i lisnato tijesto u jako zagrijanoj pecnici.

Pri valjanju tijesta je jako, jako vazno da tijesto bude uredno smotano i uredno preklapano, kao i kidanje jednog centimetra sa krajeva.Noz vam stvarno mora biti ostar inace se krajevi nece listati, vec slijepiti.
Pustite masti na volju i oblikovanje tijesta za punjenje, od najobicnijeg kvadrata ili trokuta toliko se toga moze napraviti".







Ja sam  pravila slatke, sa džemom od kajsija.

Recept je dobar i preporučujem ga svima :)